Heartbreak girl, del 2A

Två timmar senare satt jag i skolan matsal tillsammans med just Ashton och Luke, samt två andra killar som hette Calum och Michael. (författarens not: jag vet att de inte är lika gamla men i den här novellen är de iaf det). 

”Så du är alltså halv britt?” frågade Michael. Michael färgade håret ofta, hade Luke och Ashton berättat för mig, så jag skulle vara förberedd på att han kom till skolan med en annan hårfärg än den han hade haft dagen innan.

”Ja, det är jag” log jag.

”Men du pratar inte riktigt som en?” frågade Calum förvirrat. Calum hade haft ett leende på sina läppar sedan första sekunden jag träffat honom.

”Min pappa är ju som sagt från Australien, och jag har tillbringat varenda sommar här och dessutom har jag bott här det senaste halvåret…” svarade jag. "Jag har väl en liten blandning av den brittiska och australienska dialekten, antar jag"

”Aha” sa Calum. ”Men varför flyttade du?”

”Calum…” började Luke men jag avbröt honom.

”Det är okej, Luke.” sa jag. ”Jag bodde med min mamma i London, och för ett halvår sedan så var hon med om en bilolycka och tyvärr gick hennes liv inte att rädda”

”Åh. Jag är otroligt ledsen” mumlade Calum.

”Det är okej.”, svarade jag honom.

”Säkert?” frågade Michael lite osäkert. ”Vi vill ju inte att du ska vilja tycka att vi är jobbiga eller något”

Åh, får man vara gulligare?

”Ni är inte jobbiga alls, killar. Jag lovar” försäkrade jag. ”Hade jag tyckt att ni var jobbiga så hade jag nog inte suttit med er”

”Det förstås” skrattade Ashton och tittade på sin mobil för att se vad klockan var. ”Visst har inte ni heller några mer lektioner?”

”Nej.” svarade jag efter en stunds tänkande. Vi hade inga lektioner efter lunchen på onsdagar.

”Ska vi dra in till stan?” frågade Ashton och tittade på oss alla.

”Får jag verkligen följa med?” frågade jag försiktigt, ville inte vara alldeles för påträngande.

”Klart du får! Du är ju vår vän nu” log Luke.

Jag log tillbaka och tillsammans med mina nya vänner gick jag glatt ut ur matsalen.


 

sjukt kort del, dock var jag tvungen att dela kapitlet i två delar, 2A och 2B, för annars skulle kapitlet bli sjukt långt. xx




Kommentarer
Postat av: Emelie

meeeermermer meeer! :D

2013-05-10 @ 17:38:57
URL: http://emelielindstrom.webblogg.se
Postat av: Mal

Fortsätt skriva! :)

2013-06-09 @ 12:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback