Heartbreak girl, del 1

6 månader tidigare:

”Paulina, Jack kollar på dig” väste min bästa vän Jennifer i mitt öra.

”Och?” väste jag tillbaka. 

”Idiot. Han är ju skolans snyggaste kille!”

”Jen, jag bryr mig inte. Han är bara ute efter att få krossa hjärtan” suckade jag. Det var sant, Jack var skolans player, och jag var verkligen inte sugen på att få hjärtat krossat. 

”Jaja. Men snygg är han i alla fall…”

Precis när jag skulle svara henne så knackade det på dörren

”Ursäkta, är Paulina de Forest här?” frågade polisen som knackade.  Det stod en annan polis bredvid.

Jag reste mig upp, och följde med ut ur klassrummet.

”Vad har jag gjort?” frågade jag förvirrat då jag var säker på att jag inte gjort något olagligt. 

”Jag tror du ska sätta dig ned. Det här kommer att komma som en chock” sa en av poliserna, och min mage började göra uppror. ”Jag heter Ben och är polis, som du säkert märkt. Min kollega heter Denise”

Jag satte mig ned, drog bort lite hår från ansiktet..

Denise satte sig bredvid mig. ”Jag är ledsen, Paulina, men din mamma har varit med om en bilolycka, och hennes liv gick inte att rädda”

Jag kände tårarna rinna nerför mina kinder. Min mamma var död.

”Nej nej, ni måste fått fel namn. Min mamma är inte död” mumlade jag, innan jag höjde rösten. "Ni måste ha blandat ihop henne med någon! Snälla säg att ni gjort det!"

”Tyvärr, Paulina.” sa Ben sorgset.

”Kan ni hämta Jennifer?” stammade jag fram.

”Var det tjejen du pratade med?” frågade Ben.

”Ja” viskade jag.

Jennifer kom ut och kramade direkt mig, ingen aning om vad som egentligen hänt. ”Såja, Paulina. Det kommer bli bra”

Jag skakade på huvudet. ”Hon är borta, Jen! Borta! Hon kommer inte tillbaka”

Jennifer hyschade mig och bara kramade hårt om mig, visste att det var bäst att bara hålla om mig.

 

Nutid, fortfarande Paulinas perspektiv:

Jonathan gick bredvid mig. ”Säker på att du klarar det här?”

”Ja” svarade jag. Jag skulle klara det här, för mammas skull. Och för pappas. Jag skulle göra mina föräldrar stolta.

Jonathan pussade mig på pannan utanför mitt nya klassrum.

Jag knackade på dörren och läraren, mr Kane, öppnade dörren leendes. ”Kom in.”

”Elever!” sa mr Kane högt. ”Det här är er nya klasskamrat, Paulina de Forest. Paulina, du kan sätta dig bredvid Luke och Ashton där bak”

Han pekade på två killar som satt längst bak. Jag nickade och gick och satte mig bredvid dem.

”Hej” log den ena av dem. ”Ashton heter jag. Och det här är Luke”

”Hej” sa jag och besvarade deras leenden. ”Jag heter som sagt Paulina”

”Paulina, är det okej om du berättar lite om dig själv? Vi i klassen vill gärna veta hur du är som person och så” sa läraren. Mr Kane var en medelålders man med ett utseende och klädstil som fick en att tro att han var en professor, kanske var det det uttrycket han ville ha av folk, att folk trodde han var mer än "bara" en lärare, vad visste jag?

Jag nickade, och drog ett djupt andetag.

”Jag heter Paulina de Forest. Jag föddes den sjunde april 1996 i London. Min mamma är från Storbritannien och min pappa är från Australien, så när mina föräldrar skilde sig så ville pappa flytta tillbaka hit till Australien medan mamma ville bo kvar i London. Min pappa flyttade tillsammans med min två år äldre storebror Jonathan hit och jag bodde kvar i London med mamma. När min mamma dog för sex månader sedan så gick flyttlasset hit, eftersom jag ville bo med min pappa hellre än att bo med någon av mammas släktingar.

Jag har även två yngre syskon som pappa har fått med sin fru Melissa, Alexander som är fyra år och Brandon är två.”




Kommentarer
Postat av: Berättelser om One Direction

Sv: Tack så jättemycket!:D

2013-04-21 @ 00:44:22
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej, jag ser att du har använt en design en annan har gjort och jag har samma design och jag undra om du vet hur man får bort den där bilden på kaffet och datorn som var där uppe? skulle bli så glad om du svarade!

Svar: Hej hej. Jodå, det vet jag. Du hittar en länk nånstans i stilmallen som ser ut såhär: (länk till fotot här) och den länken tar du bort. Dessa "(" tecken ska vara kvar, men du klistrar in din egna bildwebbadress.Åh gud, jag är verkligen hemsk på att förklara saker men hoppas du förstod!
lukehemmings.blogg.se

2013-06-22 @ 20:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback